Tuesday 21 August 2012

Andai masa dapat diundur

Assalamualaikum & salam 3 syawal



   Dalam melewati hari-hari dalam bulan syawal ni pelbagai kuih muih telah dijamah.sanak saudara yang dekat mahupun jauh telah disatukan.Tetapi kenangan yang dulu-dulu masih segar dalam fikiran ini.Orang kata kenangan peneman di hari tua.memang betullah unggapan tu kerna kenangan itu sentiasa bersama kita.Tetiba je raya ni teringt kembali kat knngn yang pernah aku lalui satu ketika dulu..Tahun ni dah masuk tahun ketiga aku beraya di rumah lain that mean dari rumah kayu dan rmh batu.tempat pun berlainan sekarang ni..Rumah lamaku yang aku tinggalkan itu menyimpan 1001 kenangan yg xmungkin dpt aku beli dgn puluhan juta ringgit.Raya ni sanak saudara yang jauh pulang ke kampung halaman.Dah bnyk berubah semuanya.yang kecil dh besar panjang mmg masa ni sekjp je berlalu.andailah dapat aku undurkan masa msti best.Hari ni aku dipertemukan kembali dgn spupu yang menjadi rakan baikku masa kecil dulu.Dalam hati seronoklah jgk dpt jumpa dh sekian lama mereka sekeluarga x blik.Tapi mcm aku ckp semua dh besar panjang msing2 buat hal msing2.Tapi aku jgk bersyukur kerna dy  pernah menjadi insan yg blh dikata akn sentiasa dalam fikiran aku ini kerna dy juga msa laluku yang xmungkin akan kembali..Tapi aku jagak harap agar satu hari sinar itu kmbali menyinari hidupku ini.:')




No comments:

Post a Comment